MAMMOET VERGROOT KLANTTEVREDENHEID

Hoe krijg je 1400 medewerkers verspreid over 3 landen op één lijn als het gaat over het verbeteren van klanttevredenheid? Wij geloven in ervaringsgericht leren en dus gaven we de medewerkers van Mammoet een boost via een tailor-made bedrijfssimulatie.

Aanpak

De simulatie gaat over twee organisaties die samenwerken op het Arctic Development (MAD) project. Beide organisaties dragen bij aan de ontwikkeling van een eiland op de Antarctische Oceaan en beide partijen zijn gevraagd door hun klanten om een infrastructuur en een nederzetting te bouwen.

En het resultaat

Na deze grote uitrol begrepen meer dan 1400 medewerkers de nieuwe strategie en waarom die strategie nodig is. Ook zien ze in welke bijdrage zij moeten leveren en kregen ze inzicht in de belangrijkste rollen, taken en afhankelijkheden binnen het primaire proces van Mammoet.

Ze ervoeren de gevolgen van hun gedrag op collega’s en op klanten. En ze begrepen de verschillende belangen beter die vallen onder het thema ‘veiligheid’. Zowel de belangen van Mammoet als die van klanten.

Door de simulatie weten medewerkers hoe zij, in lijn met de strategie, moeten handelen tijdens de voorbereiding en uitvoering van hun werk. Ze leren om effectief elkaars gedrag te benoemen en op een constructieve manier samen te werken. En, last but not least, medewerkers voelen zich verantwoordelijk om proactief bij te dragen aan het succes van Mammoet!

“Het beleven van een strategie heeft zoveel meer impact dan er alleen over lezen.”

Sander Splinter – Managing Director Mammoet Europe

Herkent u deze situatie?

Contact:
Jeroen van Berkom

Email:
jvberkom@incontext.nl

Telefoon:
+31 35 628 68 48