INTERXION VERGROOT DE PERSONEELS- EN KLANTTEVREDENHEID

INTERXION VERGROOT DE PERSONEELS- EN KLANTTEVREDENHEID

Hoe implementeer en deel je dezelfde kernwaarden met 1500 medewerkers in 11 Europese landen zodat de personeels- en klanttevredenheid vergroot wordt?

Wij gebruikten de impact van leren door ervaring en ontwikkelden de op maat gemaakte management game “Connect” rond de kernwaarden van Interxion. Dit stelde de medewerkers in staat de kernwaarden te beleven, te doorleven en te implementeren in het dagelijkse werk.

Interxion

Interxion is de interconnectiehub die erin slaagde een leidende marktpositie in Europa te veroveren. De snel achtereenvolgende vestiging van nieuwe datacentra in meerdere landen leidde tot de noodzaak te investeren in een organisatie-brede dialoog over de kernwaarden, om vervolgens te komen tot een eenduidige opstelling en gedragscode ten aanzien van internationale opdrachtgevers.
High Tech
Beweging & energie

Chris van Voorthuysen, HR-directeur Interxion: “De Connect Game initieerde een dialoog over onze kernwaarden tussen medewerkers op alle niveaus van de organisatie, uit 11 verschillende landen. Je kon tussen de medewerkers een gevoel van urgentie proeven. Door de game met verschillende teams te spelen, kwamen gesprekken op gang over de dagelijkse praktijk en hoe ze deze waarden in hun werk moeten toepassen.

Het was voor het eerst dat de kernwaarden tot leven kwamen. Het was niet langer een corporate idee, maar een manier van werken. Het was bijzonder om de energie en opwinding te ervaren, vooral toen er in dezelfde ruimte meerdere games gespeeld werden. Zelfs na het uitrollen hoor ik de medewerkers voortdurend praten over de kernwaarden, de sessies en de Connect Game.”

Het veranderde een stuk papier met abstracte woorden in een praktische tool die van waarde is voor ieders dagelijkse praktijk.

Chris van Voorthuysen - HR-directeur Interxion
Tastbare impact

Na het uitrollen waren er meer dan 1500 medewerkers die echt begrepen wat de kernwaarden betekenen en wat hun impact is op de bedrijfscontext. Zij zagen duidelijk het verschil wanneer zij zich wel en niet naar de kernwaarden gedroegen.

Volgens Chris van Voorthuysen is het belangrijkste gevolg van de Connect Game dat “de mensen begonnen te beseffen dat kernwaarden niet alleen te maken hebben met de organisatie als geheel, maar dat ze een directe inspanning van iedereen vereisen. Het veranderde een stuk papier met abstracte woorden in een praktische tool die van waarde is voor ieders dagelijkse praktijk.”